Έρευνα: Τα παιδιά που χρησιμοποιούν το ChatGPT ως βοηθό έχουν χαμηλή επίδοση στο σχολείο

Mελέτη αποκαλύπτει πως οι μαθητές που χρησιμοποιούν το chatbot για την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων μπορεί να σημειώσουν χειρότερα αποτελέσματα σε τεστ. 

Φωτεινή Οικονομοπούλου
Έρευνα: Τα παιδιά που χρησιμοποιούν το ChatGPT ως βοηθό έχουν χαμηλή επίδοση στο σχολείο
Bigstock

Το Hechinger Report είναι ένα εθνικό μη κερδοσκοπικό ειδησεογραφικό πρακτορείο που ασχολείται με ένα θέμα: την εκπαίδευση .

Η Μ.Κ.Ο αποφάσισε να συνεργαστεί με μία ακαδημαϊκή επιστημονική ομάδα, προκειμένου να απαντήσει στο ερώτημα εάν η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά πραγματικά τους μαθητές να απομνημονεύουν και να κατανοούν καλύτερα τις πληροφορίες.

Τι έδειξαν τα επιστημονικά αποτελέσματα

Οι ερευνήτριες και οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια διαπίστωσαν ότι οι μαθητές λυκείου που είχαν πρόσβαση στο ChatGPT ενώ προσπαθούσαν να λύσουν μαθηματικά προβλήματα, τα πήγαν χειρότερα σε τεστ μαθηματικών σε σύγκριση με εκείνους τους μαθητές που δεν είχαν πρόσβαση στο ChatGPT.

Όσοι είχαν ChatGPT έλυσαν 48% περισσότερα από τα προβλήματα εξάσκησης σωστά, αλλά τελικά σημείωσαν 17% χειρότερη βαθμολογία στο κεφάλαιο για το οποίο προσπαθούσαν να κατανοήσουν τη δεδομένη στιγμή .

Μια τρίτη ομάδα μαθητών είχε πρόσβαση σε μια αναθεωρημένη έκδοση του ChatGPT που λειτουργούσε περισσότερο ως «δάσκαλος». Αυτό το chatbot είχε προγραμματιστεί να παρέχει συμβουλές χωρίς να αποκαλύπτει άμεσα την απάντηση . Εκείνες και εκείνοι που το χρησιμοποίησαν τα πήγαν θεαματικά καλύτερα, λύνοντας 127% περισσότερα από αυτά σωστά σε σύγκριση με άλλες και άλλους που δεν είχαν καμία βοήθεια υψηλής τεχνολογίας.

Αλλά σε ένα τεστ που ακολούθησε, αυτοί οι μαθητές που καθοδηγούνταν από την τεχνητή νοημοσύνη δεν τα πήγαν καθόλου καλά. Οι μαθητές που έλυσαν τις ασκήσεις με τον παραδοσιακό τρόπο, κατάφεραν ακόμα και να αριστεύσουν.

texniti-gonimopoiisi-gonimotita.jpg

Οι ερευνητές τιτλοφόρησαν τη μελέτη τους με τίτλο «Generative AI Can Harm Learning», για να καταστήσουν σαφές στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς ότι όλα αυτά τα ελεύθερα διαθέσιμα chatbots τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να «επηρεάσουν αρνητικά τη μάθηση». Ακόμα και μια βελτιωμένη έκδοση του ChatGPT που έχει σχεδιαστεί για να μιμείται έναν καθηγητή δεν βοηθάει απαραίτητα.

Μαθητές και τεχνητή νοημοσύνη: Ποιες είναι οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες του μέλλοντος

Το chatbot ως «δεκανίκι»

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το πρόβλημα έγκεται στο ότι οι μαθητές χρησιμοποιούν το chatbot ως «δεκανίκι». Καθώς ανέλυαν τις ερωτήσεις που πληκτρολογούσαν οι μαθητές στο ChatGPT, κατάλαβαν πως συχνά ζητούσαν απλώς την απάντηση.

Τα σφάλματα της τεχνητής νοημοσύνης παίζουν επίσης πολύ σημαντικό ρόλο. Το chatbot απάντησε σωστά στα μαθηματικά προβλήματα μόνο τις μισές φορές. Οι αριθμητικοί υπολογισμοί του ήταν λανθασμένοι στο 8% των περιπτώσεων, αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν ότι η βήμα προς βήμα προσέγγισή του για τον τρόπο επίλυσης ενός προβλήματος ήταν λανθασμένη στο 42% των περιπτώσεων.

Τα λάθη ελαχιστοποιήθηκαν όταν η νέα έκδοση του ChatGPT τροφοδοτήθηκε απευθείας με τις σωστές λύσεις.

mathites-kai-texniti-noimosini.jpg

Τεχνητή νοημοσύνη και παιδιά - Πώς θα σας βοηθήσει να γίνετε καλύτεροι γονείς

Οι ερευνητές διεξήγαγαν τέσσερις κύκλους αυτής της διαδικασίας, δίνοντας στους μαθητές τέσσερις 90λεπτες συνεδρίες εξάσκησης σε τέσσερα διαφορετικά μαθηματικά θέματα, για να κατανοήσουν αν η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά, βλάπτει ή δεν κάνει τίποτα.

Επιπλέον, οι μαθητές με τον καθηγητή AI πίστευαν ότι τα πήγαν σημαντικά καλύτερα στο τεστ, παρόλο που κάτι τέτοιο δεν ίσχυε...

Οι συγγραφείς παρομοίασαν το πρόβλημα της μάθησης με το ChatGPT με τον αυτόματο πιλότο. Ανέφεραν πώς η άκριτη εμπιστοσύνη στον αυτόματο πιλότο οδήγησε την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ να συστήσει στους πιλότους να ελαχιστοποιήσουν τη χρήση της τεχνολογίας. Οι αρχές ήθελαν να διασφαλίσουν ότι οι πιλότοι εξακολουθούν να θυμούνται το πώς να πετούν όταν ο αυτόματος πιλότος αποτυγχάνει να λειτουργήσει σωστά.

Το ChatGPT δεν είναι το πρώτο τεχνολογικό μέσο που παρουσιάζεται ως αντιστάθμισμα στην εκπαίδευση. Οι γραφομηχανές και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές μείωσαν την ανάγκη για χειρόγραφη γραφή. Οι αριθμομηχανές μείωσαν την ανάγκη για αριθμητική και πάει λέγοντας...

Πηγή: hechingerreport.org

© 2012-2024 Mothersblog.gr - All rights reserved